Psalm 30 - Dziękczynienie za wybawienie od śmierci

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Psalm 30 - interpretacja - znaczenie - komentarz - wyjaśnienie

Dla lepszego zrozumienia zostały użyte dwa przekłady. Pierwsze wersety pochodzą z przekładu Biblii Warszawskiej, drugie z przekładu Biblii Tysiąclecia.

Psalm ten prawdopodobnie opisuje zmagania Dawida jakie przechodził podczas bardzo ciężkiej choroby. Ponieważ Psalmy są wieloznaczeniow równie dobrze moglibyśmy go przyrównać do problemów duchowych człowieka którego wiara została zachwiana i zdaje sobie sprawę, że bez niej utraci życie wieczne. Psalm ten może też odnosić się do ukrzyżowania Jezusa.

(1) Psalm Dawidowy. Pieśń na poświęcenie przybytku.
(1) Psalm. Pieśń na uroczystość poświęcenia świątyni. Dawidowy.

Psalm Dawidowy to psalm którego autorstwo przypisuje się królowi Dawidowi.

Psalmista po przebytej chorobie raduje się tym, że wciąż przebywa wśród żywych. Radość swą pragnie okazać oddając w świątyni cześć należną Bogu.

(2) Wysławiać cię będę, Panie, bo wyciągnąłeś mnie z toni I nie pozwoliłeś wrogom moim cieszyć się ze mnie.
(2) Wysławiam Ciebie, Panie, boś mnie wybawił i nie uradowałeś mych wrogów z mojego powodu.

W wersecie tym widzimy jak bardzo poważna była to choroba, być może król był bliski śmierci. Dawid miał wielu wrogów i jego śmierć z pewnością by ich uradowała.

Jeśli uznamy, że mowa jest o zachwianiu wiary to z całą pewnością możemy stwierdzić, że jej utrata oznacza dla człowieka wewnętrzną pustkę, tak jakby tonął mimo że jest na powierzchni. Wrogiem każdego chrześcijanina są źli ludzie oraz upadłe anioły, one mają radość z każdego naszego upadku.

Jeśli uznamy, że mowa jest o ukrzyżowaniu Jezusa, to nasz Zbawiciel okazuje radość tym, że Jego śmierć nie poszła na marne i dzięki niej będzie mógł nas zbawić.

Śmierci Jezusa została poruszona w artykule: Czy śmierć Jezusa była konieczna.

Czytaj więcej: Psalm 30 - Dziękczynienie za wybawienie od śmierci

Psalm 29 - Chwała Boga objawiona w pięknie burzy

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Psalm 29 - interpretacja - znaczenie - komentarz - wyjaśnienie

Dla lepszego zrozumienia zostały użyte dwa przekłady. Pierwsze wersety pochodzą z przekładu Biblii Warszawskiej, drugie z przekładu Biblii Tysiąclecia.

Uznaje się, że Psalm ten przedstawia moc i chwałę należną Bogu na przykładzie burzy którą obserwował król Dawid. Drugie znaczenie jest takie: wersety 1-4 przedstawiają chwałę bożą celem nawrócenia niewiernych, wersety 5-9 ukazują siłę jaką dysponuje Bóg, wersety 10-11 przedstawiają Pana po okazaniu swej mocy. Niektórzy komentatorzy sugerują, że Psalm ten przedstawia bitwę jaka się rozegra przy powtórnym przyjściu Pana.

(1) Psalm Dawidowy. Oddajcie Panu, synowie Boży, Oddajcie Panu chwałę i moc!
(1) Psalm. Dawidowy. Przyznajcie Panu, synowie Boży, przyznajcie Panu chwałę i potęgę!

Psalm Dawidowy to psalm którego autorstwo przypisuje się królowi Dawidowi.

W Księdze Joba 1.6 Synami Bożymi nazwani zostali aniołowie, wśród których zasiadał również Szatan. Ponieważ psalmy są wieloznaczeniowe i ponadczasowe, tekst ten równie dobrze może odnosić się do nas, jesteśmy dziećmi bożymi, czyli synami Boga.

(2) Oddajcie Panu chwałę należną imieniu jego! Złóżcie Panu pokłon w świętej szacie!
(2) Przyznajcie Panu chwałę Jego imienia, na świętym dziedzińcu uwielbiajcie Pana!

Dawid wie, że Bogu należy się cześć i chwała. Namawia nas byśmy przyłączyli się do ludu bożego i uznali Pana za naszego miłującego opiekuna.

Przywdziana święta szata wskazuje na osoby mające serce skierowane ku Bogu, radość sprawia im przebywanie z Panem. Według Objawieniu Jana 7.13-14 białą świętą szatę dostanie każda zbawiona osoba. 

Czytaj więcej: Psalm 29 - Chwała Boga objawiona w pięknie burzy

Psalm 28 - Prośba o dziękczynienie

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Psalm 28 - interpretacja - znaczenie - komentarz - wyjaśnienie

Dla lepszego zrozumienia zostały użyte dwa przekłady. Pierwsze wersety pochodzą z przekładu Biblii Warszawskiej, drugie z przekładu Biblii Tysiąclecia.

Psalm ten jest prośbą o ochronę bożą i jednoczesną radością z tego, że Bóg jest naszą tarczą i życiem wiecznym.

(1) Dawidowy. Do ciebie wołam, Panie, skało moja, Nie bądź głuchy na wołanie moje, Abym, jeślibyś milczał, Nie stał się podobny do tych, którzy schodzą do grobu!
(1) Dawidowy. Do Ciebie, Panie, wołam, Skało moja, nie bądź wobec mnie głuchy, bym wobec Twego milczenia nie stał się jak ci, którzy zstępują do grobu.

Psalm Dawidowy to psalm którego autorstwo przypisuje się królowi Dawidowi.

Psalmista porównuje Boga do skały, czyli mocnej i trwałej twierdzy w której może się bezpiecznie schronić.

Tzw. milczenie boże jest jednym z głównych powodów dla których ludzie upadają na duchu i często odwracają się od wiary. Oczekujemy, że Bóg będzie działał zgodnie z naszą wolą a nie Jego i jeśli nie widzimy odpowiedzi uznajemy, że Pan się nami nie interesuje albo Go w ogóle nie ma. Zniecierpliwienie brakiem odpowiedzi bożej, przewija się w całym Piśmie Świętym. Dobrym przykładem są rozdziały 12-16 Pierwszej Księgi Mojżeszowej. Od 12 rozdziału przeczytać możemy, jak Bóg obiecuje Abrahamowi że jego potomkowie zapełnią ziemię Kanaan. Pierwszą obietnicę możemy przeczytać w 12.2, drugą w 13.14-17. Przed trzecią zaś 15.4 i 15.13 Abraham skarży się Panu, że ma już wiele lat i wciąż jest bezdzietny, na co Bóg ponownie daje mu gwarancję tego, że będzie protoplastą wielkiego narodu. Abram (15.6) uwierzył tym słowom ale jak czytamy w rozdziale 16, mimo wszystko postanowił wziąć sprawy w swoje ręce. Nie widział on szansy na to, że jego żona Saraj urodzi synów, uznał więc, że powinien obcować z jego niewolnicą Hagar uznając, że pomógł Panu w realizacji planu. Jak wiemy decyzja ta przyniosła masę kłopotów a wystarczyło trzymać się słowa bożego. W rozdziale 21 widzimy jak Sara urodziła im syna a tym samym obietnica boża mogła zostać spełniona. Abraham musiał czekać aż 25 lat od otrzymania pierwszej obietnicy bożej nim urodził mu się syn Izaak. Czy to dużo ? Bardzo a my potrafimy niecierpliwić się już po paru dniach. Jeśli w naszym życiu źle się dzieje i nie widzimy odpowiedzi bożej, uwierzmy Panu że lepiej wie jak i kiedy nam pomóc, wszak w porównaniu z nim jesteśmy jak ryby w akwarium dla których światem jest mały zbiornik wodny. Czy ryba może być mądrzejsza od człowieka?

Czytaj więcej: Psalm 28 - Prośba o dziękczynienie

Psalm 27 - Pan światłością i zbawieniem

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Psalm 27 - interpretacja - znaczenie - komentarz - wyjaśnienie

Dla lepszego zrozumienia zostały użyte dwa przekłady. Pierwsze wersety pochodzą z przekładu Biblii Warszawskiej, drugie z przekładu Biblii Tysiąclecia.

Psalm ten jest modlitwą dziękczynną i prośbą o ochronę bożą.

(1) Dawidowy. Pan światłością moją i zbawieniem moim: Kogóż bać się będę? Pan ochroną życia mego: Kogóż mam się lękać?
(1) Dawidowy. Pan światłem i zbawieniem moim: kogóż mam się lękać? Pan obroną mojego życia: przed kim mam się trwożyć?

Psalm Dawidowy to psalm którego autorstwo przypisuje się królowi Dawidowi.

Psalmista wyraźnie stwierdza, że Bóg jest celem jego życia i że w Nim znajduje zbawienie. Jeśli wierzymy w ochronę bożą, powinniśmy mieć świadomość, że Pan jest naszą tarczą. Czy oznacza to, że zła osoba nie wyrządzi nam krzywdy? Z kart historii oraz naszego życia wiemy, że tak się nie stanie, wielu wierzących ludzi było torturowanych i zginęło śmiercią męczeńską. Na czym więc ma polegać ochrona życia? Bóg chroni głównie nasze życie duchowe, pomaga nam trwać przy nim, by po śmierci otrzymać życie wieczne.

Czytaj więcej: Psalm 27 - Pan światłością i zbawieniem

Psalm 26 - Zapewnienie niewinności

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Psalm 26 - interpretacja - znaczenie - komentarz - wyjaśnienie
Niewinność chrześcijanina

Dla lepszego zrozumienia zostały użyte dwa przekłady. Pierwsze wersety pochodzą z przekładu Biblii Warszawskiej, drugie z przekładu Biblii Tysiąclecia.

Psalm ten podobny jest do Psalmu 7 w którym Dawid tak jak tutaj zapewnia o swojej niewinności.

(1) Dawidowy. Bądź mi sędzią, Panie, bo chodziłem w niewinności I zaufałem Panu. Nie zachwieję się!
(1) Dawidowy. Oddaj mi, Panie, sprawiedliwość, bom nienagannie postępował i nie byłem chwiejny, pokładając nadzieję w Panu.

Psalm Dawidowy to psalm którego autorstwo przypisuje się królowi Dawidowi.

Psalmista pragnie by to Bóg był sędzią jego życia. W Księdze Samuela przeczytać możemy, że Dawid wbrew upomnieniom zarządził spis ludności przez co wywyższył swoją dumę tym samym mocno grzesząc. Do wyboru miał wówczas trzy kary. Nie chcąc wpaść w ręce ludzi podjął decyzję: "Druga Księga Samuela 24.14 "Dawid odpowiedział Gadowi: Jestem w wielkiej rozsterce, ale proszę, byśmy raczej wpadli w rękę Pana, gdyż wielkie jest jego miłosierdzie, lecz w rękę człowieka wpaść nie chcę." 

Dawid zgrzeszył nieraz a mimo to uznaje się za niewinnego i takiego który nigdy się nie zachwiał. W psalmach wiele razy możemy przeczytać o tym jak prosił Boga o przebaczenie za swoje grzechy. Jak więc może uznać się za osobę postępującą nienagannie i pewną w tym co robi ? Słowa te mogą dotyczyć jakieś konkretnego zarzutu wysuniętego w jego stronę, a nie ogólnego zachowania. Zwróćmy uwagę, że nie ma tutaj mowy o bezgrzeszności ale o niewinności, wszak można być niewinnym w jakimś wydarzeniu będąc jednocześnie grzesznikiem.

Niewinność i brak chwiejności o której mowa, raczej nie odnoszą się do czynności fizycznych ale do duchowości, wiary w Boga. Dawid choć grzesznik, wielokrotnie stawiany jest za wzór miłości człowieka do Boga. Człowiek ten całym swym sercem kochał Pana, miał świadomość swoich grzechów, żałował ich i choć był królem to potrafił przyjmować upomnienia z pokorą. W przeciwieństwie do kilku proroków biblijnych jego wiara nie została zachwiana, bez względu na wszystko zawsze wierzył i ufał Panu. To nie człowiek ale Bóg był jego największym przyjacielem, dzięki czemu śmiało możemy powiedzieć, że w kwestii miłości i zaufania do Boga był niewinny.

Czytaj więcej: Psalm 26 - Zapewnienie niewinności

Psalm 25 - Modlitwa o ochronę, przewodnictwo i odpuszczenie

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Psalm 25 - interpretacja - znaczenie - komentarz - wyjaśnienie

Dla lepszego zrozumienia zostały użyte dwa przekłady. Pierwsze wersety pochodzą z przekładu Biblii Warszawskiej, drugie z przekładu Biblii Tysiąclecia.

Psalm ten jest modlitwą do Boga o wybaczenie grzechów oraz ochronę przed upadkiem.

(1) Dawidowy. Do ciebie, Panie, wznoszę duszę moją.
(1) Dawidowy. Ku Tobie, Panie, wznoszę moją duszę,

Psalm Dawidowy to psalm którego autorstwo przypisuje się królowi Dawidowi.

Wznoszenie swojej duszy ku Panu to inaczej oddanie całego siebie.

(2) Boże mój! Tobie ufam. Obym nie zaznał wstydu! Niech wrogowie moi nie radują się z mego powodu! (3) Zaiste, wszyscy, którzy nadzieję pokładają w tobie, nie zaznają wstydu. Zaznają wstydu ci, co bez przyczyny nie dochowują wiary.
(2) mój Boże, Tobie ufam: niech nie doznam zawodu! Niech moi wrogowie nie triumfują nade mną! (3) Nikt bowiem, kto Tobie ufa, nie doznaje wstydu; doznają wstydu ci, którzy łamią wiarę dla marności.

Psalmista z całego serca ufał Panu i to w Nim pokładał swoją nadzieję i siłę. Dawid miał w swoim życiu bardzo mocny powód do wstydu a było nim wysłanie żołnierza na pewną śmierć po to by pojąć jego żonę. Wyższość psalmisty nad większością ludzi jest jednak taka, że z pokorą potrafił przyjąć naganę udzieloną mu przez proroka Natana. Z kart Pisma Świętego wiemy, że następni królowie często pogardzali prorokami którzy źle oceniali swych władców.

Wstyd o którym mowa może dotyczyć każdego innego problemu czego konsekwencją może być zachwianie naszej wiary. Źli ludzie czekają tylko, aż przestaniemy pokładać ufność w Panu, dzięki czemu z triumfem będą mogli powiedzieć, że Bóg nam nie pomógł a tym samym móc usprawiedliwić swoją bezbożność. Dawid choć był bardzo blisko Boga i otrzymywał od Niego pomoc, musiał uciekać przed Saulem a potem przed własnym synem. Apostołowie bardzo ufali Panu a mimo to byli bici, więzieni i torturowani. Ochrona Boża działa głównie w naszych sercach i umysłach i to na niej mamy się skupiać. Nagrodą za wierność Panu będzie odpuszczenie grzechów i życie wieczne. Dawid oraz apostołowie o tym wiedzieli, prosili więc Pana by nie zaznali wstydu czyli nie stracili wiary a tym samym nie przegrali z wrogiem.

Czytaj więcej: Psalm 25 - Modlitwa o ochronę, przewodnictwo i odpuszczenie

Psalm 24 - Król chwały

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Psalm 24 - interpretacja - znaczenie - komentarz - wyjaśnienie

Dla lepszego zrozumienia zostały użyte dwa przekłady. Pierwsze wersety pochodzą z przekładu Biblii Warszawskiej, drugie z przekładu Biblii Tysiąclecia.

Psalm ten jest radosną pieśnią o powtórnym przyjściu Zbawiciela na ziemię.

(1) Psalm Dawidowy. Pańska jest ziemia i to, co ją napełnia, Świat i ci, którzy na nim mieszkają.
(1) Dawidowy. Psalm. Do Pana należy ziemia i to, co ją napełnia, świat i jego mieszkańcy.

Tytuły niektórych psalmów wraz z nagłówkiem mogą wskazywać na rodzaj tonacji, melodii jaka miała być grana podczas śpiewania danego psalmu. Psalm Dawidowy to psalm którego autorstwo przypisuje się królowi Dawidowi.

Zgodnie z pierwszymi wersetami Pierwszej Księgi Mojżeszowej oraz wieloma innymi w tym opisywanym Psalmem 24, ziemia, rośliny, zwierzęta oraz ludzie zostali stworzeni przez Boga, co wyraźnie koliduje to z teorią wielkiego wybuchu oraz ewolucji. Jeśli więc wierzysz w ewolucję to znaczy, że nie wierzysz w Pismo Święte. Ziemia na której mieszkamy jest darem od Boga, a to oznacza, że to nie my jesteśmy jej właścicielami ale Stworzyciel.

Czy ludzie są własnością Pana ? Odpowiedzieć by można, że TAK i po części NIE.

Odpowiemy TAK jeśli spojrzymy na Pana jako władcę wszystkiego co nas otacza, jako Tego który może z nami zrobić wszystko. W porównaniu z Bogiem nie mamy nawet cienia szansy by Mu dorównać, jesteśmy jak źdźbło trawy targane wiatrem. Po naszej śmierci to Jezus będzie decydował kto ma zostać zbawiony. Ci którzy nie ukorzyli się przed Panem i żyli niegodnie nie otrzymają zbawienia, innymi słowy zostaną na zawsze unicestwieni. Możemy więc śmiało powiedzieć, że jesteśmy własnością Boga.

Odpowiemy po części NIE, jeśli spojrzymy na to, że Bóg dał nam wolną wolę. Ogólnie możemy robić co tylko chcemy. Otrzymaliśmy tak wielką wolność, że możemy nawet nie myśleć o Bogu oraz zaprzeczać Jego istnieniu w tym mordować Jego wyznawców. Prześladowania i wojny jakie są na świecie są naszym wytworem a nie Boga, sami siebie ograniczamy w tym co robimy, Pan dał nam wolność, pytanie brzmi czy dobrze z niej korzystamy.

Czytaj więcej: Psalm 24 - Król chwały