Ocal głodujące dziecko w Sudanie - UNICEF

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Głodujące dzieci w Sudanie - UNICEF

UNICEF walczy o głodujące dzieci w Sudanie. Na stronach internetowych możesz zobaczyć bannery reklamowe tej organizacji charytatywnej ale uważaj jak wpłacasz pieniądze.

Reklamy będą się dzielić przeważnie na 3 rodzaje:

1. Program partnerski

Banner/link na stronie będzie reklamą z sieci partnerskiej i jeśli za jego pomocą wejdziesz na stronę UNICEF i dokonasz wpłaty pieniędzy poprzez system płatności online właściciel strony internetowej dostanie z tego tytułu środki pieniężne (zakładając że dany program partnerski będzie jeszcze aktualny). Nie wnikam już czy prowizję pobierze również pośrednik pomiędzy właścicielem strony a UNICEF oraz czy będzie pobrana prowizja za dokonanie płatności online.

Jak rozpoznać takie bannery ? Po najechaniu kursorem myszy na dole przeglądarki internetowej powinien pojawić się link do strony na którą nastąpi przekierowanie.

  • Jeśli na początku jest "www.unicef.pl/" sprawa jest prosta, taki link jest czysty.
  • Jeśli na początku jest "www.googleadservices.com/" link jest czysty. 
  • Jeśli na początku pojawi się adres domeny np. "www.biblia-bog.pl/unicef" link prawdopodobnie jest maskowany a tym samym właściciel zdobywa prowizję za wpłaty, choć nie jest to żelazna zasada i nie ona powinna być decydującym wyznacznikiem.

    Link maskowany to taki link który kieruje na podstronę domeny właściciela a ta podstrona przekierowuje na program partnerski. Najczęściej stosowanie ich nie jest złą wolą właściciela strony ale wiąże się z wielką wygodą. W przypadku gdy dany link maskowany umieszczany w kilku artykułach, wystarczy zmienić go w jednym miejscu by zmiana ta nastąpiła w każdym artykule w którym został użyty. Po co się to robi ? Reklamodawcy kończą współpracę z danym programem partnerskim ale nie wycofują się np. z innego programu z którym również współpracują. Jeśliby nie używano linków maskowanych, należałoby wtedy wchodzić w każdy artykuł w którym użyto linka i przeprawiać go tak by kierował do drugiego programu partnerskiego w przeciwnym razie niezaktualizowany link będzie kierował na nieistniejącą stronę.

    W przypadku strony UNICEF nie ma potrzeby stosować linka maskującego.
    Przykład linku maskującego który wskazuje na stronę biblia-bog.pl a przekierowuje na UNICEF --> www.biblia-bog.pl/unicef.php (link kieruje bezpośrednio do strony UNICEF bez pośrednictwa innych partnerów).
Główny wyznacznik którym powinieneś się kierować przy rozpoznawaniu linka maskującego:

Po kliknięciu w banner lub link na górze przeglądarki internetowej w miejscu gdzie wpisuje się adresy internetowe na chwilę pojawi się adres innej strony (najczęściej programu partnerskiego) niewskazującej na stronę na której znajduje się ten banner oraz nie będzie to strona UNICEFU i zawierający jednocześnie ciąg znaków.

2. Reklama google i inne programy reklamowe

Banner wyświetlający różne reklamy na których zawartość niewielki wpływ ma osoba posiadająca stronę internetową i tą formę reklamy można ze spokojnym sumieniem uznać za czystą. Właściciel domeny dostaje środki pieniężne za każdego klika bez względu na to czy dokonamy wpłaty czy nie. Reklamy wyświetlane są losowo i nie należy obwiniać właściciela domeny, że dostanie pieniądze za takie kliki.

3. Link bezpośredni do UNICEF

Po najechaniu kursorem myszy na dole przeglądarki internetowej powinien pojawić się link który na początku ma zawierać "http://www.unicef.pl"

Jak wpłacać pieniądze do fundacji, organizacji charytatywnych

Najlepiej robić to dokonując przelew bankowy nie korzystając przy tym z płatności online umieszczonych na stronach fundacji, organizacji. Nie są pobierane wtedy prowizje za dokonywane wpłaty, tym samym większa ilość środków pieniężnych zostanie wykorzystana przez fundację. Pobieranie pieniędzy za to, że umieściło się banner reklamowy fundacji charytatywnej na stronie internetowej jest niemoralne. Osobiście uważam również, że złą drogą idzie UNICEF stosując takie kampanie reklamowe. Nie powinno się wydawać darowanych pieniędzy w ten sposób.

Pamiętam jak czytałem zdaje się jedną z książek Alejandro Bullona w której opisał on jak jeden z kościołów wydał sporo pieniędzy na reklamę spotkań religijnych mających odbyć się w danym mieście. Wydrukowano mnóstwo ulotek, jeśli mnie pamięć nie myli wydano 10. Na spotkanie przybyła mała ilość osób. Na kolejne wykłady postanowiono zrezygnować z kosztownej kampanii i zwrócić się w modlitwie z prośbą do Boga o większą ilość chętnych. Ile osób przyszło ? Mnóstwo! Morał z tego jest taki, że o wszelkie wsparcie finansowe w zbieraniu datków powinniśmy prosić Stwórcę a nie dawać pieniądze pośrednikom.

W sprawozdaniu finansowym UNICEF czytamy, że w 2012 roku na rzecz firmy Appo która nawiązuje kontakty z nowymi darczyńcami, została przekazana kwota 428.552,67zł. Lista klientów Appo http://www.appcogroup.pl/our-global-clients a wyjaśnienie wygląda tak:

"W roku 2012 Stowarzyszenie rozpoczęło współpracę z firmę Appco w zakresie nawiązywania kontaktów z nowymi Darczyńcami, chętnymi do regularnych wpłat na rzecz Stowarzyszenia. Jest to realizowane poprzez polecenie zapłaty. Firma Appco, poprzez zespół pracowników, odwiedza osoby w wybranych miastach, przedstawia działalność UNICEF i proponuje stałe wsparcie Stowarzyszenia poprzez polecenia zapłaty. Żadne środki nie są zbierane przez pracowników Appco. Opłaty dla Appco naliczane są w oparciu o liczbę pozyskanych Darczyńców. Ponieważ podstawowym założeniem programu, jest długoterminowa współpraca z Darczyńcą, koszty pozyskania (prowizja dla Appco) jest traktowana jako rozliczenie międzyokresowe. Kalkulacja rozliczenia bazuje na liczbie aktywnych Darczyńców w danym okresie. Proporcjonalna kwota jest odpisywana w wynik danego okresu. W przypadku odstąpienia Darczyńcy od programu, całość kosztów powiązanych z Darczyńcą, pozostałych do odpisania, jest odpisywana w wynik, w miesiącu gdy informacja o odstąpieniu została otrzymana."

Sprawozdanie finansowe i merytoryczne UNICEF

Sprawozdania te dostępne są pod adresem http://www.unicef.pl/O-nas/Raporty. Zawsze sprawdzam raporty nim wesprę daną fundację i proponuję robić to każdemu, bo wiele małych fundacji powstało tylko po to by prezesi mogli żyć z wpłacanych darowizn. UNICEF oczywiście jest zbyt wielki by to było powodem jego działania, ale na wysokość wynagrodzenia warto spojrzeć. Niestety nie wygląda ono kolorowo. W raporcie za 2012 czytamy:

Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia brutto wypłacanego członkom organu zarządzającego organizacji wyniosła 10.258,00zł

Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia brutto wypłacanego pracownikom organizacji wyniosła 3.285,00zł

Wysokość najwyższego miesięcznego wynagrodzenia brutto wypłacanego członkom organu zarządzającego organizacji wyniosła 15.016,00zł

Wysokość najwyższego miesięcznego wynagrodzenia brutto wypłacanego pracownikom organizacji wyniosła 7.280,00zł

O zgrozo!!! 10tyś. i 15 tyś. miesięcznie dla osoby która utrzymuje się z darowizn!

Fundacja Polsat

Tą fundację z tych największych lubię najbardziej. Na etacie pracuje tam 1 księgowa i 1 sekretarka a członkowie zarządu nie pobierają wynagrodzenia, ale nie to jest najważniejsze bo nawet gdyby zarabiali krocie to i tak sponsorowałby to Polsat czy Plus Bank które sowicie rokrocznie dokonuje wpłat. Najwięksi darczyńcy w 2013 roku: Darczyńcy Fundacji Polsat.

Proszę nie zrozumieć tego artykułu jako namawianie do niewpłacania pieniędzy do UNICEFU bądź innych fundacji, organizacji charytatywnych. Szczerze zachęcam by to czynić, przestrzegam jednak przed wpłacaniem pieniędzy przez programy partnerskie oraz piętnuję wysokie zarobki członków zarządu i prezesów wszelakich fundacji. Na świecie jest tyle zła i cierpienia, że naszym obowiązkiem powinno być wspieranie biedniejszych.